Nem tudod hol van az Indigo? Ez első hallásra hihetetlennek tűnik, ismervén óperenciás hírnevünket, de -mivel most költöztünk új, nagyobb helyre, hőn szeretett, aprócska, belvárosi műhelyünkből-, megbocsátjuk, és máris megnyugtatjuk a kérdőjelet, ami a kérdés végén türelmetlenül toporog. A hivatalos címünk VESZPRÉM, MUSKÁTLI U. 6., DE a benn fennteseknek eláruljuk, ez a cím félrevezető, a ház túloldaláról, az AZ ALMÁDI ÚTRÓL NYÍLIK új üzletünk ajtaja, ami mögött a lázas munka folyik. De így legalább a vásárló elkerülheti a felületesen informálódott rajongói tömeget, akik azt skandálják lelkesítő transzparensekkel felszerelkezve, hogy HAJ-RÁ SRÁ-COK! NYOM-TASS-SSATOK! PÓ-LÓT AKA-RUNK! Előttünk parkoló kelleti magát, de vigyázat, az a fajta, amelyiknek a szolgáltatásaiért fizetni is kell. A parkoló mögött egy apró dombocska tetején áll a társasház sor, aminek az aljában találtuk meg a műhely új otthonát. Ha az ember a Muskátli utca felől jön, a ház alatti sikátoron át tud vágni, ahol mindig őrült szél tombol, így erre a rövid szakaszra érdemes orkánkabátot húzni, és a falhoz simulva oldalazva lépegetni. Akármilyen módon sikerült megközelíteni az üzletet, benyitva mindenki megnyugvást talál, lágyan szól a bibáp, a blues, a spanyol rádió, a népzene, Pálferi, Mozart avagy Metallica, attól függ épp ki dolgozik odabent. Mindenkit várunk szeretettel!
Szücs Roland: +36-30-201-0022
Páczelt Péter: +36-20 364 33 51
Király Veronika: +36-70-9 438-738
Virt Emese: +36-30-695-27-99
Ebben a sorozatban időről időre vendég alkotók munkáit fogjuk bemutatni. De nem akármilyen alkotókét ám! A kiválasztás során nem azt figyeljük, hogy ki mennyire befutott, mennyire tud alkalmazkodni a divat diktálta gyorsan felbukó és ugyanolyan gyorsan alá is merülő hullámoknak, grafikai stílusoknak, hanem épp ellenkezőleg! Olyan rajzokat keresünk, amiken látszik, hogy belülről jönnek, és nem kívülről. Nehéz dolguk van a mai művészeknek, amióta az internet hódít, folyamatosan érik őket a külső ingerek, mások munkáiból látnak ezret minden nap, gyors válaszokat várnak tőlük a megrendelők, a tanárok, így nincsen idejük körülnézni önmagukban, hogy mi a saját válaszuk egy kérdésre, hanem az egyszerű utat, könnyű sikert választva lemásolják mások bevált válaszát. Megjelenik egy ötlet az interneten, másodnapra megsokszorozódik, harmadnapra az lesz a menő, negyednapra már annyira sokan lemásolták, hogy ötödnapra már kínossá kezd válni, a hatodik napra pedig már lefitymálja mindenki. Nagyon kevés az olyan rajz, épület, ruha, (ember) manapság, ami (aki) nem efféle üres divat tiszavirág életű szüleménye, hanem lelke, karaktere van neki. Amikor valami olyan kerül a papírra, amit más nem tudna papírra vetni, csak az alkotó, egyszóval, ami eredeti, és nem ócska másolat. És nem azért különleges, mert az akar lenni, hanem mert jön, és örömet okoz.
Hát az a tervünk, hogy keresünk Nektek ilyen színes lelkű grafikusokat, akik fittyet hánynak a divatra, és ettől válnak igazán figyelemfelkeltővé, amiből – a pólónkon a grafikájukat hordva – mi is részesülhetünk, és cserébe támogathatjuk őket anyagilag, ill. a pólókon lévő egyedi bilétán az elérhetőségüket is feltüntetjük, hátha később munka, vagy csak szimpla rajongás lesz belőle. Természetesen nekünk, az Indigónak semmi hasznunk nincsen a dologból, mi mindig csak másoknak akarunk jót. (Vigyázat! Az utóbbi mondat valóságtartalma nem teljes!-a szerk.)Feltöltés alatt...
Egy mintát ki tudunk nyomtatni fehér alapfestékkel is, amikor a szövet anyaga nem befolyásolja a színt, mert első menetben kinyomtatja az egész mintát fehérben, és arra aztán egy következő menetben nyomja rá aztán a színeset. Világosabb pólókra lehet fehér alap nélkül is nyomni, ami azért érdekes, mert a póló színe is befolyásolja az eredményt, ezáltal pasztelesebb lesz, és egyáltalán nem érezni rajta a nyomatokkal általában járó műanyagos hatást, hanem olyan lesz, mintha anyagában lenne szőve. Fehér pólóra tehát mindig fehér alapnyomtatás nélkül tudunk nyomtatni, illetve az is alapigazság, hogy fekete minta nyomtatásához sem kell soha fehér alap. Ha fehér alapnyomással készül egy póló, a munkafolyamat gyötredelmesebb, ugyanis egy előkezelő folyadékkal be kell fújni, azt hőpréssel a pólóba sütni, és csak utána jöhet a nyomtatás. Arról nem is beszélve, hogy a fehér festék nagyon drága. Ez az oka, hogy a fehér alappal készülő pólók drágábbak.
Az alábbi képen pompásan látható a két technika közti különbség: ahol fehér kocka csúszik a színes alá, olyan fehér alappal a szín eredménye, ahol pedig nem, az a fehér alap nélküli:
Szempont az is, hogy fehér alap nélkül a nyomat olyan lesz, mintha a póló anyagában lenne festve, ellenben a fehér alapos nyomtatásnak van egy vastagsága. (A szitanyomat vastagságát még így sem éri el.)
09:00-16:00-ig, hétköznapokon.
Néha, fogyasztói ünnepek alatt, ill. fesztiválokon kivételt teszünk, haszonlesés céljából. Ha valaki netán nem tudja megoldani ebben az időintervallumban az átvételt, keressen bennünket, és találunk megoldást.